Thursday, October 9, 2008

Game OVER vs Harapan!

Huhu, episod malang dah bermula dalam perjalanan hidup aku. Malang ini bercampur baur antara sengaja dan tak terjangka. Biasalah hidup..

Game OVER 1: Masalah hati
- Statement "bucuk copy paste ye..ish2"
- Absolute GAME OVER!!
- Luruh jantung aku, cukup la Muaz, yg ko terhegeh-hegeh apahal??

Game OVER 2: Masalah reputasi
- 4 months makan gaji buta, tak ada achievement
- Nak g conference tak leh claim sbb tak ada paper nak present
- Last projek stuck, tak ada jalan kuar
- Apa laa hang ni Muaz, tak malu ke makan gaji buta!!

Game OVER 3: Masalah Prinsip
- Bulan ni contract habis
- Boss sruh sambung, tapi aku mengambil prinsip pertanggungjawaban
- Dah 4 bulan sblm ni tak ada progress, takkan la aku nak sambung lagik contract
- 5 bulan lagik pun bukan sempat nak buat apa pun sbb sibuk ngan kelas
- Jadi kalau aku amik contract ni mmg makan gaji buta la
- Tu lah hang Muaz, byk sgt plan, keje buat diam2, lain kali buat keje biar skit, tapi heboh kasik satu department tahu!

Game OVER 4: Masalah 5 bulan akan datang
- Huhu 5 bulan tanpa gaji, sakit woo..
- Apa mau makan?
- PTC? Blogging? Bleh ke survive ngan duit ptc n blog?
- Hang mmg nak mampos la MUAZ!!!


Harapan 1: Hati dan perasaan
- Hati ku tenang, damai selalu
- Jiwa ku syukur, akal sejahtera

Harapan 2: Research
- Research proposal siap
- Biar mantap + supporting document
- Susun semua modeling files
- Research methodology approved
- Dr Tareq Jamiil tolong la jgn reject proposal aku

Harapan 3: Financial

- PTC income stable
- Tak ada PTC yg aku invest duit dalam tuh lingkup
- Skit income dari blog
- Oh ayah dan bonda... kirimkan lah anakanda sedikit wang.. LOL

Moga aman dan selamat hidup ku 5 bulan akan datang.. AMIIN

No comments:

Post a Comment